Tips voor de Career Mode
Je bent helemaal klaar voor de strijd, zowel fysiek als mentaal. Het maakt niet uit wat je tegenstander op je af zal vuren, want je bent op alles voorbereid. Nou ja, op bijna alles dan. In PUNCH-OUT!! voor Wii vind je de mafste en meest verbazingwekkende boksers ooit tegenover je, en elk van hen is vastbesloten je tegen het canvas te beuken voordat de partij is afgelopen.
Om je enige ondersteuning te bieden bij je zware taak om overeind te blijven in de ring, vind je hieronder tips die je daarbij zeker van dienst zullen zijn. Ontdek hoe je die felle vechtersbazen in je persoonlijke stootzakken verandert, en baan je met hernieuwde stootkracht een weg door de Career Mode van het spel.
Het is niet zo moeilijk om Glass Joe te verslaan, maar wist je dat je hem ook met een enkele stoot kunt vellen? Als deze breekbare strijder achteruit springt om je uit te dagen, moet je even goed opletten. Want als je hem precies raakt op het moment dat hij weer naar voren loopt, gaat hij meteen gestrekt. Als je deze techniek onder de knie hebt, hoef je aan de gemakkelijkste tegenstander van dit spel maar heel weinig tijd te verspillen.
Hoewel Von Kaiser zich een tikje lastiger laat verslaan dan Glass Joe, zul je deze ook zonder al te veel moeite kunnen passeren. Elke keer dat hij op het punt staat je een stoot te verkopen, stampt hij namelijk even met zijn voeten, waardoor je zijn slagen gemakkelijk kunt ontwijken. Op het moment dat hij naar achteren beweegt en om zijn “Mammie” roept, kun je hem op het moment dat hij weer naar je toe komt ook een beste raken wat je een Star Punch zal opleveren. Zo zorg je ervoor dat zijn mammie hem na afloop van het gevecht nog nauwelijks zal herkennen.
Het is maar goed dat Disco Kid zo goed kan dansen, want als jij klaar met hem bent is zijn carrière als bokser zo goed als voorbij. Wanneer hij zijn brede glimlach laat zien, moet je hem voor het hoofd stoten om een Star Punch te verdienen. Verder komt het aan op het ontwijken van zijn stoten om vervolgens meteen toe te slaan. Dat zal niet zo moeilijk zijn, aangezien hij steeds “Here it comes” roept voordat hij zijn aanval begint. Niet zo slim.
We wisten niet dat je van teveel ananassen eten, zo stevig kon worden. King Hippo ziet er indrukwekkend uit, maar je kunt zijn plannen om kampioen te worden vrij eenvoudig dwarsbomen met een combinatie van stoten naar hoofd en lichaam. Als hij zijn vuist heft en zijn grote mond opent, moet je hem één keer in het gezicht stoten, om hem vervolgens een paar keer in zijn maag te rammen. Het mooie van zo’n zwaargewicht is dat hij lekker blijft liggen als je ‘m eenmaal tegen het canvas hebt gekregen.
Als Piston Hondo naar achteren springt en een paar keer heen en weer beweegt, weet je dat zijn gevaarlijkste aanval gaat beginnen. Als je niet getroffen wilt worden door de combinatie die volgt op dat malle dansje, moet je drie keer blokken en dan naar links leunen. Let ook op zijn wenkbrauwen. Als hij die beweegt, betekent het dat hij van plan is je een paar stevige klappen te verkopen. Zorg dat je hem voor bent om een Star Punch te verdienen.
Zorg dat je je niet zo gemakkelijk door Bear Hugger laat vellen als de bomen in zijn thuisland Canada. Als hij je vriendelijk vraagt “Need a hug?” moet je een fractie van een seconde wachten en dan bukken om zijn knuffel te ontwijken alsof je leven ervan afhangt. Wanneer je bij deze gestoorde houthakker een Star Punch wilt verdienen, moet je hem tegen zijn hoofd stoten als hij zijn tong uitsteekt.
Great Tiger is snel en fel als de tijger waaraan hij zijn naam ontleent. Met zijn verwarrende trucs maakt hij goede kans je carrière voortijdig te beëindigen. Als het juweel in zijn tulband geel knippert, heb je twee opties. Je kunt de stoot ontwijken die jouw kant opkomt, of hem snel op een stoot van jezelf trakteren om een Star Punch te verdienen. Optie twee is wat gevaarlijker, maar levert ook meer op. Als hij zich in tweeën splitst, moet je even goed kijken om te zien welke van de twee de echte is. Wanneer je hem hebt herkend, moet je leunen in de richting waar hij vandaan komt om zijn uppercut te ontwijken.
De kampioen van het Major Circuit heeft een flink arsenaal aan acties om je te verwarren. Het is de kunst om steeds te voorspellen welke actie hij gaat gebruiken. Als hij naar links stapt, moet je niet te snel ontwijken, anders wordt je geraakt door een loeiharde uppercut op het moment dat je weer terug beweegt. Als hij echter achteruit beweegt en “Toro” zegt, moet je wel snel aan de kant gaan. Vanaf het moment dat je zijn haarstukje van zijn hoofd hebt gestoten wordt hij pas echt link. Na het roepen van “Uno, dos, tres!” lanceert hij drie knallende hoeken. Ontwijk ze alle drie door naar links te leunen, en hoek hem dan in zijn maag om een Star Punch te verdienen. Zo moet het je lukken het Major Circuit te voltooien.
Je eerste tegenstander in het World Circuit laat zich niet zomaar passeren. Aran Ryan beweegt zich op unieke, soms onnavolgbare manieren, maar dat betekent niet dat hij onverslaanbaar is. Het voldoet dit keer niet om zijn slagen te ontwijken en de jouwe uit te delen. In plaats daarvan moet je zorgen dat je vuisten net iets eerder dan die van hem doel treffen om door zijn verdediging te breken. Probeer deze gekke Ier bijvoorbeeld maar eens te raken op het moment dat hij eventjes rood wordt.
De sluwe Soda Popinski gebruikt tijdens gevechten een drankje om zijn energie aan te vullen. Om te zorgen dat hij daarmee ophoudt, moet je erop letten met welke hand hij het flesje vasthoudt, en aan die kant een rechte stoot maken om het te breken (daar verdien je ook nog eens een Star Punch mee). Hij maakt graag gebruik van een behoorlijk arsenaal aan verschillende stoten, dus zul je veel moeten uitwijken. Als hij op het punt staat een rechte stoot met links te maken, kun je proberen hem te raken voor nog een Star Punch. Deze stoot maakt hij nadat hij een stap achteruit heeft gezet, een actie die gepaard gaat met een soort geluidseffect dat klinkt als een windvlaag. Houd er wel rekening mee dat je nog geen seconde hebt om te reageren, dus ontwijken zou wel eens veiliger kunnen zijn!