Publicatiedatum: 24 oktober 2023
Dank je voor het delen van je passie voor de games, personages en werelden van Nintendo. Nintendo geeft om de community en wil graag personen ondersteunen die deze passie willen vieren door gedenkwaardige coöperatieve en competitieve speelervaringen te creëren. Tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat fans die dit doen op een manier betrokken zijn bij onze games, personages en werelden die andere fans, spelers en Nintendo positief ondersteunt.
Met die gedachte als basis hebben we richtlijnen opgesteld die individuele organisatoren moeten volgen bij het organiseren van kleinschalige community-toernooien zonder winstoogmerk (Community-toernooien) met games waarvan Nintendo het auteursrecht bezit (Nintendo-games). Lees onderstaande richtlijnen zorgvuldig door voordat je een Community-toernooi organiseert.
Nintendo behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken juridische stappen te ondernemen tegen Community-toernooien of deze te annuleren, met inbegrip van toernooien die deze richtlijnen schenden of waarschijnlijk zullen schenden, of Community-toernooien die Nintendo anderszins ongepast acht. Daarnaast kunnen we maatregelen nemen, zoals het verbieden dat personen die deze richtlijnen schenden of bij andere ongepaste acties betrokken zijn, in de toekomst toernooien mogen organiseren.
Nintendo is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die zich kunnen voordoen tussen Organisatoren, Deelnemers, Toeschouwers of derden met betrekking tot de exploitatie van het Community-toernooi. Houd er bovendien rekening mee dat Nintendo niet zal reageren op individuele vragen over de richtlijnen of vragen en antwoorden (V&A).
We kunnen deze richtlijnen en vragen en antwoorden van tijd tot tijd bijwerken, dus controleer de nieuwste richtlijnen en vragen en antwoorden voordat je een Community-toernooi aankondigt en organiseert.
Als er speciale bepalingen zijn in andere Nintendo-richtlijnen, dan gelden deze richtlijnen eveneens.
V2. Is het gebruik van Nintendo-gamelogo's en afbeeldingen van personages toegestaan om Community-toernooien te promoten? Is het eveneens toegestaan om afbeeldingen uit Nintendo-games te gebruiken om de locatie aan te kleden of om muziek, geluidseffecten etc. uit Nintendo-games als achtergrondmuziek op de locatie te gebruiken?
A2. Nee, het is niet toegestaan om Nintendo-gamelogo's, afbeeldingen van personages, afbeeldingen, muziek of geluidseffecten uit games te gebruiken voor promoties voor Community-toernooien, versiering van locaties of achtergrondmuziek op de locatie. Het is echter wel toegestaan beeldmateriaal en schermafbeeldingen van Nintendo-games te gebruiken voor promotiemateriaal voor je toernooi.
A3. Toernooien die niet zijn toegestaan volgens deze richtlijnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, het onderstaande.
Houd er rekening mee dat Nintendo momenteel geen toestemming geeft aan individuele personen om commerciële toernooien te organiseren. Wij vragen om je begrip hiervoor.
V4. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het totaal aan toegangsprijzen voor Persoonlijke Community-toernooien niet hoger is dan de totale kosten voor het organiseren van het toernooi?