De boss van Babyloni-ya ontbiedt Masters en Servants naar een mysterieuze arena, waar hij plotseling het begin aankondigt van het Keian Command Championship zonder veel uitleg te geven.
Waar of niet, de winnaar wordt beloond met een wensenvervuller die zelfs de maan overschaduwt. Terwijl de Divine Spirit Ibuki-Douji betoverend grijnst op de achtergrond, vechten de deelnemers in dit uitzonderlijke toernooi, ieder met eigen motieven, of het nou is om hun wens in vervulling te laten gaan of om waardige tegenstanders uit te dagen.
Een droommatch waarbij je kunt kiezen welk team je wilt spelen!
Er zijn zeven verschillende teams in het Waxing Moon Ritual, waardoor je zeven verschillende routes kunt doorlopen. Je hebt de controle over andere personages dan Iori en Saber in het toernooi, waaronder de nieuw speelbare Rider. Beleef het toernooi vanuit meerdere perspectieven die niet in het hoofdverhaal voorkomen!
Nieuwe personagedialogen en eindes, uniek voor elk team!
Tussen de matches door zie je nieuwe cutscenes en leer je meer over de personages. Als je het toernooi wint, ontgrendel je een slotscène die uniek is voor elk team.
3. De nieuwe Servant Ibuki-Douji sluit zich aan bij de strijd en de boss kan zich nu bij je aansluiten!
De Divine Spirit Ibuki-Douji, de Divided Spirit van Yamata-no-Orochi, verschijnt in de game. Aanschouw haar enorme kracht in het toernooi. Afhankelijk van welk team je kiest, krijg je ook de controle over Ibuki-Douji en doorloop je de gevechten. Zodra je aan een bepaalde voorwaarde voldoet, kunnen Ibuki-Douji en de boss zich bij je aansluiten als Rogue Servants in het hoofdverhaal.
Om de DLC 'Record's Fragment: Keian Command Championship' te kunnen spelen, moet je in de basisgame het punt bereiken dat je Akasaka verlaat in 'An Exchange of Vows' (Chapter 2).
Zodra je vrij kunt rondlopen op de Edo-map, selecteer je 'Record's Fragment: Keian Command Championship' op de map om te beginnen met spelen.