Ben je verslingerd aan dit Franse stripduo? Dat 'Geeftnix', want deze spelcassette voor de Game Boy Advance bevat maarliefst twee verschillende avonturen, zodat je volop kunt genieten van je favoriete Galliërs.
Tijdens het spelen van beide games (Asterix and Obelix en Asterix and Cleopatra) kruip je in de huid van de kleine Gallische held Asterix of de reusachtige menhirbezorger Obelix. Wie je ook kiest, je krijgt je handen vol aan het tegenwerken van Caesars legioenen, die je met een hoop ge-PAF! en ge-TSJAK! met de staart tussen de benen terug naar Rome stuurt.
De kleurrijke wereld van Asterix wordt op spectaculaire wijze op je scherm tot leven gebracht. Tijdens je avonturen kun je bossen verkennen, verraderlijke bergen beklimmen en op stukken hout de Nijl af drijven (terwijl de oude Egyptenaren proberen je een nat pak te bezorgen). De creaties van Uderzo en Goscinny zijn prachtig geanimeerd met als resultaat een bewegend stripboek op zakformaat. Je ziet zelfs de bekende teksten 'PAF!' en 'TSJAK!' verschijnen wanneer er weer een Romeinse soldaat ten prooi valt aan de door de toverdrank keihard aankomende vuisten van Asterix of Obelix.
Om het pakket nog completer te maken, bevat het een aantal spannende minigames, die variëren van klassiek rugby tot een wedstrijd in het kader van de Olympische Spelen. Al die minigames kunnen, net als de twee centrale avonturen, ook door twee spelers worden gespeeld wanneer deze hun Game Boy Advances onderling verbinden via een Game Boy Advance Link snoer.
Of je nu net kennismaakt met Asterix of al een boekenplank vol hebt staan met deze doldwaze strips, bij het spelen van Asterix and Obelix valt er voor iedereen genoeg te lachen.