In 2001 bracht Nintendo een nieuwe generatie mobiel spelplezier naar de altijd enthousiaste gamefans. De Game Boy Advance laat je genieten van spelcomputer-kwaliteit in zakformaat. De strakke vormgeving en het gebruiksgemak maken van deze draagbare spelcomputer een klassieker.
Niet alleen het scherm van de Game Boy Advance onderscheidt zich door de knallende kleuren. De Game Boy Advance zelf is ook in allerlei coole kleuren uitgebracht.
De ingebouwde luidspreker maakt een hoofdtelefoon overbodig, maar zo'n ding laat je wel optimaal genieten van het Game Boy Advance PCM-stereogeluidssysteem. Achtergrondmuziek in verschillende lagen, waanzinnige geluidseffecten en spraak in helder stereogeluid.
Ondanks het sterk verbeterde scherm en de ingebouwde batterij is de Game Boy Advance nog steeds klein genoeg om soepeltjes in iedere zak te laten glijden. Je kunt dit 32-bits-spelsysteem daardoor overal mee naartoe nemen.
De Nintendo GameCube en Game Boy Advance zijn los van elkaar al baanbrekende spelsystemen, maar als je ze aan elkaar koppelt met het Game Boy Advance-snoer, ontstaat een geheel nieuwe manier om spellen te beleven. In bepaalde spellen is het mogelijk om spelgegevens uit te wisselen of toegang te krijgen tot nieuwe levels. Je kunt het beeldscherm van de Game Boy Advance soms zelfs gebruiken als extra scherm. Daardoor kun je er bijvoorbeeld persoonlijke tactieken op uitstippelen.