De Sims 2
Duik nu waar en wanneer je maar wilt de wereld van de Sims binnen. Net als in de versie voor de GameCube hebben ook de draagbare Sims dromen, behoeftes en verlangens - aan jou de taak om deze te vervullen! Maak je eigen personage door geslacht, haarkleur, kleding en andere attributen te bepalen voor een compleet unieke Sim. Vervolgens trek je eropuit in het toepasselijk genaamde Strangetown. Als rode draad door het spel lopen de opnames van een reality TV-programma; ook de missies in het spel worden in TV-formaat geknipt: met 24 episodes te voltooien krijg je alle hoeken en gaten van dit vreemde stadje te zien. Kom in contact met buitenaardse wezens, krimp tot het formaat van een insect - als Sim kan je van alles overkomen!
Zorg dat je de doelstellingen van elke episode behaalt en de kijkcijfers zullen omhoog schieten, waardoor je toegang krijgt tot nog vreemdere avonturen. Ook kun je meedoen aan TV-spotjes - een soort mini-games eigenlijk, waarmee je Simoleans kunt verdienen. Met dat Sim-geld kun je allerlei voorwerpen kopen om het leven va je Sim te verbeteren. Met behulp van het Game Boy Advance Game Link-snoer kun je je spel met dat van een van je vrienden verbinden om zeldzame voorwerpen te ruilen of de mini-games tegen elkaar te spelen. De Sims 2 heeft het werkelijk allemaal, zolang jij je best maar doet als je op de buis bent!