Wanneer een bende boosaardige boeven je waardevolle rode diamant steelt, is het aan jou en je krachtige mijnbouwmachine Drill Dozer om je edelsteen weer terug te krijgen.
De makers van Pokémon hebben een kleurrijk platformspel gemaakt waarin je door alles dat je in je pad tegenkomt, heen kunt walsen met je Drill Dozer. Verbeter de tandwielen en boorkoppen van je machine om dieper en langer te kunnen boren, en gebruik hem om puzzels op te lossen, schatten te ontdekken en eindbazen te verslaan.