Melk de koeien, voer de kippen, scheer de schapen, repareer de schuur... het boerenleven gaat niet altijd over rozen. Maar als je in Mineral Town woont, lijkt al dat harde werk meer dan de moeite waard.
Harvest Moon: Friends of Mineral Town is de eerste game voor de Game Boy Advance in de serie simulators die het leven op het platteland verkennen en is gebaseerd op de wereld en de personages uit Harvest Moon: Back to Nature. Ontwikkel je boederij van een klein stukje land tot een bloeiend bedrijf en maak vele vrienden in het dorp door steeds populairder te worden in de gemeenschap. Je kunt zelfs een meisje ontmoeten en met haar trouwen.
Friends of Mineral Town biedt je eindeloze uren meeslepende gameplay, of je nou het hoofdavontuur speelt of de vele minigames die het spel rijk is. Bovendien kun je de game verbinden met Harvest Moon: A Wonderful Life voor de Nintendo GameCube, zodat je in beide versies nieuwe gebeurtenissen en voorwerpen kunt vrijspelen.