Sonic Advance
Eindelijk suist Sega's haastige stekelvarken naar een Nintendo systeem in Sonic Advance. Ontwikkeld door het Sonic Team, levert Sonic Advance alle hogesnelheidsactie welke van Sonic een wereldwijd succes heeft gemaakt.Sonic heeft altijd bekend gestaan om zijn snelheid. Zijn avontuur op Game Boy Advance is sneller dan ooit. Het snelle stekelvarken rolt, springt en vliegt door het spel met een halsbrekend tempo. Door een krankzinnige keuze aan voortbewegende voorwerpen, zoals springplanken, bumpers en ritssluitingen, geeft elk level nieuwe uitdagingen. Voor Sonic fans zal het niet als een verrassing komen om te horen, dat het hoofddoel van Sonic in dit spel, het voorkomen van de snode plannen van Dr. Eggman is (ook bekend onder de naam Dr. Robotnik). Net als in vorige spellen heeft de slechte dokter een leger aan robotvijanden gecreëerd, die niets liever willen dan een gekneusd stekelvarken aan hun meester tonen.Sonic Advance is veel meer dan een klassiek opzijschuivend spel. Naast Sonic kunnen de spelers ook het spel als Knuckles, Tails of Amy spelen. Omdat alle personages verschillende bekwaamheden hebben, verandert de gameplay-ervaring afhankelijk van welk personage je kiest om te besturen.Sonic Advance bevat ook een gave Multiplayer Mode, welke de mogelijkheid geeft om vier spelers te laten strijden met maar één spelcassette (elke speler moet een Game Boy Advance hebben en dient te beschikken over het juiste aantal Game Boy Advance Game Link-snoeren). In dit chaotische mini-spel racen de spelers door levels om te zien wie de meeste munten kan verzamelen. Als elke speler een Sonic Advance spelcassette heeft, zijn er meer opties beschikbaar.Een van de geweldigste bonusonderdelen in Sonic Advance is de Tiny Chao Garden. Dit is waar je een snoezig klein huisdier verzorgt met de naam Chao. Om je Chao gelukkig te houden, moet je het verzorgen, vaak voeren en er speelgoed voor kopen. Door mini-spellen te spelen, kun je ringen verdienen welke kunnen worden ingewisseld voor eten en speelgoed. Eén mini-spel presenteert een minieme variatie op het klassieke memory spel, terwijl het andere een actiespel is, gebaseerd op de goeie ouwe steen/schaar/papier doctrine. Je kunt het Nintendo GameCube Game Boy Advance-snoer gebruiken om je Chao-gegevens heen en weer te sturen, tussen Sonic Advance en Sonic Adventure 2 Battle voor de Nintendo GameCube. Er is ook een Chao Garden in Sonic Adventure 2 Battle waar je je Chao kunt verzorgen, het naar de Chao-kinderkamer kunt brengen en meer. Met het Nintendo GameCube Game Boy Advance-snoer kun je je favoriete Chao met je meenemen waar je ook gaat! Of je nu een belegen Sonic fan bent, of een nieuwkomer, Sonic Advance zal zeker indruk maken. Welkom bij Nintendo, Sonic!