Blaster Master is het verhaal van een doodgewone jongen, Jason, die een krachtige strijder wordt en op een missie gaat om de aarde te redden.
Blaster Master is een van de vernieuwendste spellen uit het NES-tijdperk en combineert side-scrolling gameplay met een perspectief van bovenaf. Jason vecht tegen radioactieve monsters, te voet of achter het stuur van Sophia The 3rd, een zwaarbewapend voertuig.
Vecht je een weg door acht enorme gebieden, verbeter Sophia's uitrusting om te zweven of tegen muren op te rijden, en bevrijd de planeet van de moorddadige mutanten!