Aarde, het jaar 2112. Een eenzame motorkrijger is de enige die de overlevenden beschermt tegen indringers. Jij bent Mach Rider!
Race in de spelstand Fighting Course over kronkelende snelwegen en schakel je tegenstanders uit met behulp van machinegeweren of door ze tegen obstakels te laten botsen. In de spelstand Endurance Course is de klok je tegenstander. Je kunt het echter ook wat rustiger aan doen in de stand Solo Course, waarin je geen vijanden zult tegenkomen.
Mach Rider kent ook een Design-stand waarin je eigen racecircuits kunt ontwerpen.