Zelda II: The Adventure of Link
Dit directe vervolg op het originele The Legend of Zelda-spel is beroemd omdat het een andere richting insloeg na het vorige deel en het elementen introduceerde die het fundament vormden voor latere Zelda-spellen.
In Zelda II: The Adventure of Link moet Link op zoek naar de Triforce of Courage en Princess Zelda doen ontwaken. Ondertussen proberen Ganons onderdanen hun meester te doen herrijzen.
In Zelda II zie je de actie van zowel de zijkant als van bovenaf en het bevat de rollenspelelementen die zo kenmerkend zijn voor de reeks.