Fullblox
In Fullblox moet je tegen blokken duwen en eraan trekken om de route naar de vlag op de top van allerlei bouwwerken te vinden, die gebaseerd zijn op abstracte vormen of alledaagse voorwerpen. Als je aan een blok trekt en er niks in de weg staat, dan wordt het groter. Elk blok kan twee vakjes in elke richting worden uitgerekt. Op die manier kan zelfs het kleinste blok worden omgetoverd in een platform! Om een Fullblox-puzzel op te lossen moet je het blok bereiken dat met een vlag is gemarkeerd. Sommige blokken bieden ook speciale mogelijkheden, zoals putdeksels die je kunt gebruiken om je razendsnel van het ene naar het andere blok te verplaatsen.
Omdat je aan alle kanten aan blokken kunt trekken - aan de voorkant, de achterkant en de zijkanten - is het belangrijk dat je je bewust bent van de driedimensionale ruimte tijdens het spelen. Het is niet voldoende om het bouwwerk alleen van de voorkant te bekijken. Je moet de puzzel vanuit elke hoek bestuderen. Een essentieel onderdeel dat je moet verplaatsen, kan goed verstopt zijn, en is mogelijk alleen aan de achterkant van de puzzel te zien. Loop daarom om elke Fullblox-puzzel heen, draai de camera en zoom in om geen enkele mogelijkheid over het hoofd te zien!
Als je een fout maakt doordat je aan het verkeerde blok trekt of van het bouwwerk af valt, dan kun je de game terugspoelen en een nieuwe poging wagen. Je kunt terugspoelen zo vaak je wilt, dus wees niet bang om te experimenteren! Als je helemaal vast komt te zitten en met een schone lei wilt beginnen, dan kun je een schakelaar omzetten en de Fullblox-puzzel vanaf het begin spelen.
Als je een puzzel tegenkomt die je erg leuk vindt, dan kun je hem nadat je hem hebt voltooid, als favoriet markeren. Als je StreetPass hebt ingeschakeld, kun je je favoriete Fullblox-puzzel delen met andere spelers die je op straat tegenkomt. Zo kunnen zij de puzzel ook uitproberen, op voorwaarde dat ze de juiste attractie hebben gekocht.
Er zijn allerlei Fullblox-puzzels om uit te proberen. Kom meer te weten over de attracties die je kunt kopen, onder Beschikbare attracties.
Je kunt attracties kopen die meer Fullblox-puzzels te bieden hebben. Je kunt kiezen uit vier betaalde attracties, die elk een eigen thema en sfeer hebben. Mallo’s Playtime Plaza is geknipt voor nieuwe spelers die Fullblox stap voor stap willen ontdekken, maar als je behoefte hebt aan een flinke dosis avontuur, dan is Corin’s Fortress of Fun misschien meer iets voor jou. In Poppy’s Sculpture Square kom je puzzels tegen die gebaseerd zijn op alledaagse voorwerpen, terwijl retro-liefhebbers zich kunnen uitleven met Fullblox-puzzels die gebaseerd zijn op 8-bit klassiekers, met Papa Blox’s NES Expo.
Je kunt attracties los of als bundel kopen. Als je besluit om attracties te kopen, dan krijg je toegang tot Fullblox Studio. Daar kun je Fullblox-puzzels maken en delen met andere spelers! Als je alle Fullblox-puzzels van de betaalde attracties voltooit, dan kun je ook een andere attractie vrijspelen die garant staat voor nóg meer Fullblox-plezier: The Perilous Peak.
Deze fantastische attractie biedt voor ieder wat wils! Kruip in de huid van Mallo en los Fullblox-puzzels op die gebaseerd zijn op abstracte vormen en alledaagse voorwerpen. Ontspan je, neem de tijd en ontdek alle mogelijkheden van Fullblox.
Huis-, tuin- en keukenvoorwerpen boden nog nooit zo veel puzzelplezier! Ga op pad met Poppy en gebruik je puzzelkunsten om bouwwerken te beklimmen die gebaseerd zijn op allerlei verschillende voorwerpen, zoals glazen frisdrank, bloemen, kikkers en helikopters.
Wees op je hoede als je deze attractie verkent met Corin. Deze Fullblox-puzzels zitten boordevol boobytraps en vijanden die erop gebrand zijn om je naar beneden te gooien. Om het nog spannender te maken heb je maar een beperkte hoeveelheid tijd om de vlag aan de top te bereiken! Gebruik vijanden als bewegende platforms en probeer de puzzels zo snel mogelijk op te lossen!
Ga terug in de tijd met wonderlijke 8-bit puzzels! Papa Blox heeft tal van retro-puzzels gebouwd, die gebaseerd zijn op klassieke Nintendo-games. Kun jij de puzzels bedwingen die gebaseerd zijn op Super Mario Bros., Donkey Kong, Ice Climbers en andere klassiekers?
Je kunt de vier attracties ook als bundel aanschaffen. Op die manier heb je in één keer toegang tot meer dan 250 Fullblox-puzzels! Als je alle puzzels uit de betaalde pakketten voltooit, kun je ook een nieuwe attractie met nóg meer Fullblox-puzzels vrijspelen: The Perilous Peak. Ben jij uit het juiste hout gesneden om deze laatste attractie uit te spelen?