De Galactic Federation heeft je nodig!
Sluit je aan bij de elite van de Galactic Federation en bescherm het heelal in Metroid Prime: Federation Force, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In deze first-person sci-fi-shooter ontdek je een nieuw avontuur in het Metroid-universum en werk je lokaal of online* samen met andere mariniers om bloedstollende coöperatieve missies te voltooien!
Het heelal is in beroering. Zelfs na de vernietiging van Phazon en de verdorven wereld Phaaze blijft de bedreiging van de Space Pirates voortbestaan. Als rekruut van de Federation Force, een elite-eenheid van de Galactic Federation, is het jouw taak om de verderfelijke Space Pirates uit te roeien. Hijs je in een gespecialiseerd gevechtspantser, ofwel een Mech, en reis af naar het verlaten Bermuda-stelsel om meldingen van verdachte activiteiten te onderzoeken, terwijl je je handige blaster gebruikt om vijanden op te ruimen die in de weg staan!
Land op gevaarlijke planeten en infiltreer basissen vol vijanden, los puzzels op in de omgeving en neem het op tegen dreigende buitenaardse levensvormen van alle soorten en maten in diverse missies. Wees op je hoede als enkele marinier of doe mee met een groep van maximaal vier spelers, lokaal of online*, om de Space Pirates lik op stuk te geven!
Wanneer je missies onderneemt in een groep, is samenwerken essentieel om te overleven. Vóór elke opdracht verdeel je verschillende soorten AUX-munitie onder je kameraden. Vervolgens gebruik je deze om elkaar te ondersteunen tijdens de missie. Repair Capsules kunnen bijvoorbeeld naar teamgenoten worden geschoten om ze tijdens een gevecht te genezen, terwijl de Slow Beam gebruikt kan worden om vijanden te hinderen, zodat de rest van je team de kans heeft om ze de volle laag te geven!
Laat het gevecht tegen de Space Pirates even voor wat het is en ontspan met een potje Blast Ball! In deze originele, futuristische sport worden zes spelers opgedeeld in teams en besturen ze hun eigen Mechs, terwijl ze hun kanonnen gebruiken om een grote bal in het doel van de tegenstander te werken en punten te scoren. Speel alleen, neem het lokaal op tegen vrienden of familie via Local Play en Download Play** of ga de strijd aan in de online multiplayerstand.* Deze sci-fi-sport is een geweldige manier om bekend te raken met je Mech of om een vriendschappelijke rivaliteit te besluiten met je teamgenoten!
Met de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL kun je gebruikmaken van een alternatieve besturing waarbij je de ZL- en ZR-knoppen gebruikt om vijanden in het vizier te nemen of extra wapens te gebruiken, en de ingebouwde C-stick om te richten.