Pokémon Sun
In Pokémon Sun en Pokémon Moon voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen vind je een nieuwe wereld, nieuwe Pokémon en nieuwe avonturen!
Pokémon Sun en Pokémon Moon spelen zich af op een tropische archipel die bestaat uit vier eilanden vol natuurschoon en kunstmatig aangelegd eiland. De regio Alola is een welbekend vakantieoord dat bezocht wordt door toeristen uit de hele wereld.
Alola wordt omgeven door de zee en bezit een gevarieerd ecosysteem dat bestaat uit inheemse Pokémon en Pokémon die onlangs uit andere regio’s naar Alola gekomen zijn. In Alola onderhouden mensen en Pokémon nauwe banden met elkaar en er heeft zich een cultuur ontwikkeld die van die in andere regio’s verschilt.
Pokémon Sun en Pokémon Moon zijn de eerste games in de Pokémon-serie die je in negen verschillende talen kunt spelen. Naast Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Koreaans en Spaans kunnen spelers het avontuur nu ook beleven in traditioneel en vereenvoudigd Chinees.
Spelers kunnen hun Ash-Greninja overdragen vanuit de speciale demoversie naar de volledige versie van Pokémon Sun of Pokémon Moon.
Geheel volgens de traditie van eerdere games in de Pokémon-serie kunnen spelers aan het begin van hun avontuur uit drie speciale Pokémon kiezen. In Pokémon Sun en Pokémon Moon kunnen spelers kiezen uit de onlangs ontdekte Pokémon van het type Grass en Flying, namelijk Rowlet, Fire-type Litten en Water-type Popplio.
Maak kennis met de drie nieuwe Starter Pokémon die Trainers zullen vergezellen op hun avonturen!
De derde mogelijkheid is de acrobatische Sea Lion Pokémon, Popplio. Popplio kan via zijn neus ballonnen gevuld met water maken en hiermee diverse strategieën en aanvallen tijdens gevechten uitvoeren. Deze Pokémon kan zich beter in het water bewegen dan op het droge en kan met een snelheid van meer dan 40 km/h zwemmen. Op het droge benut hij de elasticiteit van de ballonnen om sprongen en acrobatische stunts uit te voeren.