Dr. Kawashima's Brain Training: Hoe oud is jouw brein?
Brain Training bevat talloze verschillende reken- en taalkundige oefeningen waarmee je je grijze massa kunt trainen en die zo ontworpen zijn dat je ze maar een paar minuten per dag hoeft te spelen. Je kunt je training bijhouden met de ingebouwde kalender en je vooruitgang volgen aan de hand van je Brain Age-score (je 'hersenleeftijd').
Als je Dr. Kawashima's Brain Training voor het eerst speelt, wordt er gevraagd naar je geboortedatum. Daarna moet je aangeven of je rechts- of linkshandig bent. Vervolgens wordt je score (je 'hersenleeftijd') bepaald via een korte test, die de snelheid en de nauwkeurigheid meet waarmee je de oefeningen uitvoert.
Zodra je 'hersenleeftijd' is bevestigd, is het tijd om je hersens te gaan trainen en je score te verbeteren. Brain Training bevat talloze verschillende reken- en taalkundige oefeningen, die je maar een paar minuten per dag hoeft uit te voeren. Een ingebouwde kalender volgt je vooruitgang en voor elke dag waarop je de oefeningen uitvoert, krijg je een 'stempel'.