Kirby Mass Attack
Als je één Kirby al leuk vindt, moet je eens zien wat er gebeurt als je er tien tegelijk bestuurt in Kirby Mass Attack.
Op een dag verschijnt er een slechterik die met een magische staf Kirby in tien stukken splijt. Om Kirby zijn eigen vorm terug te geven ga je op een kleurrijk, side-scrolling avontuur waarin je tien Kirby’s tegelijk bestuurt. Die tien roze helden komen onderweg goed van pas om vijanden te verslaan of inventieve puzzels op te lossen.
Tijdens je avontuur moet je zo veel mogelijk fruit eten, want daarmee verdien je niet alleen punten maar kun je ook extra Kirby’s maken. Een groter aantal Kirby’s maakt het makkelijker om vijanden te verslaan, objecten te verplaatsen en puzzels op te lossen, dus houd je ogen open voor al die fruitige hapjes. Sommige uitdagingen kun je alleen aan als je over een bepaald aantal Kirby’s beschikt, dus probeer er altijd zo veel mogelijk bij je te hebben.
Het spel wordt volledig met de stylus op het touchscreen bestuurd. Je kunt bijvoorbeeld twee keer ergens tikken om er met je hele groep Kirby’s naartoe te rennen, terwijl je de Kirby’s kunt laten springen door de stylus omhoog te trekken. Als de Kirby’s genoeg vaart hebben, kun je er ook mee door voorwerpen breken. Wanneer je de stylus tegen het touchscreen aan houdt, verschijnt een ster en kun je een lijn tekenen waar de Kirby’s zich als groep langs bewegen. Je legertje Kirby’s valt automatisch de vijanden aan waar je ze naartoe stuurt.
Maar pas op, want de Kirby’s zijn niet onkwetsbaar. Als ze schade oplopen, worden ze blauw van kleur. Om ze te herstellen moet je ze door de speciale ringen loodsen die je in elk level tegenkomt. Als een blauwe Kirby nog een keer wordt geraakt, verandert hij in een engel die probeert weg te vliegen. Als je snel genoeg bent kun je zo’n engel nog terughalen door er met je Kirby’s naartoe te springen en hem omlaag te trekken.
Tijdens het spel wordt je scherp gehouden door telkens weer nieuwe uitdagingen. Door in het hoofdspel medailles te verdienen krijg je toegang tot zeer diverse minigames, elk met een specifieke uitdaging. In de ene minigame moet je bijvoorbeeld het aantal Kirby’s in beeld tellen, terwijl je in een andere moet schieten of flipperen. Zo blijft Kirby je urenlang vermaken.