«Waarheen, legerman? Wil je Kuznetsk bezoeken? Ja, ik kan je rijden tot de weg er naar toe, maar daar kan ik niet heen. De bezoeken zijn verboden. Het is een rare plek. Er was daar een paar jaar geleden een ongeluk, dus controleren ze iedereen die de stad wil bezoeken. Ik breng de goederen wekelijks naar de lokale markt, met behulp van een speciale pas van de overheid. Maar weet je, ik heb een raar gevoel over die plek – het lijkt alsof het in het verleden is blijven hangen, als een vlieg in barnsteen. Ook dat griezelige meer bij de stad – ze noemen het Duisternis of zoiets. Niemand zwemt daar, zelfs niet in de heetste zomer - de lokale bevolking denkt dat het vervloekt is. »
Deze game is een visuele roman in het detectivegenre, met een origineel plot en graphics in anime-stijl. Het verhaal gaat over gewone tieners die in 1997 leven en geconfronteerd worden met de geheimen van hun ogenschijnlijk vertrouwde stad waarin ze hun hele leven hebben gewoond.