39 Days to Mars is een steampunk-puzzelavontuurgame met coöpstand.
Kruip in de huid van Sir Albert Wickes en de achtenswaardige Clarence Baxter, twee 19e-eeuwse ontdekkingsreizigers die ervoor hebben gekozen om de HMS Fearful op haar eerste reis naar Mars te besturen.
Als de kolen voor de stoommachine op zijn, de scheepskat de kaart kapot krabt en de thee koud is geworden, wordt het duidelijk dat interstellaire ruimtevaart geen fluitje van een cent is. Beide spelers zullen moeten samenwerken en hun talenten moeten gebruiken om alle problemen op te lossen en heelhuids op Mars aan te komen.
39 Days to Mars is een samenwerkingsavontuur voor twee spelers, speciaal ontworpen om door twee personen gespeeld te worden. De HMS Fearful is een meesterwerk van onbetrouwbare techniek en daarom zullen Albert en Baxter alle hulp nodig hebben die ze kunnen krijgen. Er kan niets worden gedaan zonder de inzet van beide spelers, die allebei een belangrijke rol in het avontuur hebben.
De combinatie van actie en doordachte puzzels maakt de game perfect om in korte sessies te spelen. Het volledige avontuur past gemakkelijk in een avond.
Ga op in de wereld van Albert en Baxter dankzij de unieke, getekende artwork. 39 Days to Mars heeft een rijke soundscape met volledig ingesproken personages en prachige pianomuziek, die alleen wordt onderbroken door de af en toe optredende catastrofes.