6180 the moon is een platformgame met unieke mechanieken. De game biedt een frisse, nieuwe gameplay door de bovenkant en onderkant van het scherm met elkaar te verbinden. Hierdoor ontstaat een verrassende manier van spelen, zonder dat je bang hoeft te zijn om in de afgrond te vallen.
Daarnaast heeft 6180 the moon een unieke verhaallijn. De zon is verdwenen. De maan gaat op een gevaarlijke reis om de zon terug te vinden.