In dit deel van de horror game, zul je je weer voelen als een ontvoerde tiener. Maniac - kannibaal bracht je terug naar zijn griezelige huis. Verstop je en zoek naar items die je kunnen helpen een uitweg te vinden uit de enge plek en de nachtmerrie te overleven. Los puzzels op om op ontoegankelijke plekken te komen. En vergeet de oplettendheid niet - je moet je sporen zorgvuldig verbergen zodat de maniak niets vermoedt.
Verken het enge huis en zoek naar aantekeningen om meer te weten te komen over Minnesota's engste maniak. In dit deel van de game zijn er veel eindes, waarvan er maar één goed zal blijken te zijn. Probeer om te gaan met de horror die het hoofdpersonage in zijn greep hield en voltooi alle verborgen taken om te overleven.