THE KING OF FIGHTERS 2001 is een vechtgame die in 2001 is uitgebracht door SNK. Dit is het derde deel van de King of Fighters NESTS-collectie, die eindelijk zijn conclusie bereikt in dit toernooi! 40 personages met verschillende vechtstijlen gaan de strijd met elkaar aan! Stel een team samen van maximaal 4 vechters met het nieuwe Tactical Order Select-systeem!