In ASSAULT GUNNERS HD EDITION sta je aan het hoofd van de vredesmacht DAT. Samen met je drie gevechtrobots moet je proberen de migranten van de aarde en de koloniën op Mars te beschermen tegen de ANTS-opstand. Wie of wat zit er achter deze bedreiging van Mars en de nieuwe perfecte utopie die voor de mensheid is gepland?
De standalone-versie van ASSAULT GUNNERS HD EDITION bevat 35 missies vol gevechten, een Inferno-spelstand in vijf gevarieerde gebieden en meer dan 100 mogelijkheden om je mechs en die van je bondgenoten aan te passen.