Verken en vorm afgelegen werelden! Astroneer speelt zich af in de 25e eeuw, een tijdperk van grote intergalactische ontdekkingen. Spelers verkennen de buitengrenzen van de ruimte en zetten in barre omstandigheden hun leven op het spel om zeldzame ontdekkingen te doen en de raadsels van het universum op te lossen.
In Astroneer kun je met het vervormingsgereedschap op elke mogelijk manier graven, verzamelen, vormgeven en bouwen. Graaf naar de kern van de planeet, bouw een schans die naar de hemel reikt of gebruik het terrein om megalieten op te richten.