Er zijn veel verschillende soorten doelwitten die allemaal met verschillende snelheden kunnen bewegen. Naarmate het spel vordert neemt de snelheid toe van de doelwitten.
Het spel heeft tien levels, elk met verschillende objecten. In elk level krijg je een andere, mooie achtergrond en geweldige achtergrondmuziek. De geluiden en achtergrondmuziek zijn perfect gesynchroniseerd met de gameplay. Dit is een meesterwerk gecomponeerd door de beroemde Tommy Tallarico. Hij heeft meer dan 35 prijzen gewonnen in de game industrie en heeft aan meer dan 300 speltitels gewerkt.
De speler heeft de mogelijkheid om enkele schoten af te vuren door op de vuurknoppen te drukken of om over te schakelen naar automatisch vuren met een snelheid van meerdere schoten per seconde. De hyperspace-optie verplaatst het kanon naar een willekeurige locatie die misschien veiliger is dan het startpunt.