Airhead is een avontuur dat voert door een uitgestrekte, onderling verbonden wereld, waarin je ingewikkelde puzzels moet verkennen, ontwikkelen en overwinnen om te slagen.
Je speelt als Airhead, een klein lichaam en het ronde opgeblazen organisme dat het als hoofd gebruikt. En terwijl Head langzaam maar zeker leegloopt, heb je de kans om zijn leven te redden.
Om dit te doen, moet je luchttanks gebruiken om Head opgeblazen te houden terwijl je Airhead's metroidvania-achtige wereld verkent, op zoek naar geweldige vaardigheden en upgrades die nieuwe gebieden en puzzels zullen ontgrendelen die je moet zien te overwinnen.
Tijdens je avontuur is het aan jou om de ware verbinding tussen Head, de luchttanks en de technologie die de wereld bezaaid te ontdekken, zodat je Head koste wat het kost kunt redden.
De weg vinden door Airheads-wereld is niet altijd eenvoudig. Je moet donkere grotten, oude bouwwerken en andere mysterieuze locaties trotseren om Head te redden.
Tijdens het verkennen zul je talloze puzzels tegenkomen die de omgeving, vreemde wezens en oude technologie gebruiken om jouw logica en creativiteit uit te dagen.
De wereld is complex, niets is wat het lijkt, en je moet de vele vaardigheden van Airhead onder de knie krijgen als je een kans wilt maken om Head te redden.
En als de impact van je keuzes duidelijk wordt, ben je dan bereid om de gevolgen van het redden van een vriend te dragen?
Een bescheiden Lichaam, met een instinct om anderen te helpen, is getuige van de tragedie. Zonder nadenken over de gevolgen, neemt het het lot van zijn nieuwe hoofd op zijn schouders en wordt Airhead.