Je wordt wakker op een onbekende plek, met geheugenverlies – alleen in een wereld waar je niets van weet. Nu moet je de gevaarlijke en verlaten zone rond Isur verkennen en de geheimen ervan ontdekken. Die houden nauw verband met je eigen verhaal.
Je bent Mya, een jonge talentvolle alchemist die graag haar dochter en man wil vinden en redden. Tijdens het spelen kom je meer te weten over die vreemde land, jouw herinneringen eraan en het verontrustende verband tussen Isur en je eigen verhaal.
Alchemist Adventure is een spel dat je uitnodigt om tijdens je reis te experimenteren, te denken en naar nieuwe dingen te zoeken. Er zijn geen strikte alchemierecepten; je kunt dus je eigen unieke drankjes maken en de mogelijkheden van het brede alchemiesysteem verkennen. Naarmate je verder komt, wordt de uitdaging groter en neemt het aantal van herstelpunten af. Als je geen automatische herstelpunten hebt, moet je voorzichtig zijn, vooruit denken en zorgen voor de juiste drankjes voor de taak waar je mee bezig bent. En nog belangrijker: kijk waar je loopt!
Stel drankjes samen uit de vier elementen — Gebruik de vier basiselementen (vuur, water, lucht, aarde) samen met speciale ingrediënten (van cuprum tot nigredo) om bommen, elixers en zwaardolieën te maken. Voor elke taak is er wel een drankje, en je kan je eigen unieke recepten samenstellen!
Transformeer de wereld om je heen — Communiceer met je omgeving via alchemie. Laat het waterpeil in een meer stijgen, maak ijsplatformen om een rivier over te steken, gebruik de wind om objecten te verplaatsen en creëer bliksem om een motor mee te starten!
Los alchemieraadsels op — Combineer elementen om kisten te openen, paden te openen of verborgen objecten te vinden.
Er wachten elementenmonsters op je — Gebruik de elementen om de zwakte van vijanden te ontdekken en probeer meerdere strategieën om ze te verslaan.