In een wereld waar gevechten om Energi, de levensenergie, zijn uitgebroken, ontmoet een jonge man zonder herinneringen een prinses wiens koninkrijk is vernietigd.
Gebruik tot wel drie stijlen voor elk personage in beurtelings gespeelde gevechten om voordelen te krijgen van herstel- tot vechtstijlen. Verhoog Energi-niveaus door meerdere elementen te verhogen die uniek zijn voor de Alphadia-serie en leer nieuwe vaardigheden. De combo-vaardigheid genaamd Resonant Skill is ook de sleutel tot de overwinning.
Alphadia Neo beschikt ook over een origineel vissysteem waarmee je op verschillende punten kunt vissen om vis in te wisselen met krachtige items of uitrusting!