April is een jonge vrouw die in het Victoriaanse tijdperk in Engeland woont. Ze heeft een baan aangenomen als huishoudster op het landgoed van Lord Ashford, een nogal arrogante aristocraat die onlangs het landhuis heeft geërfd van zijn overleden vader. Met een knipoog naar Pride and Prejudice vereist het spel dat April de vele kamers van Lord Ashford opruimt, onderbroken door een dialoog met zijn Lordship.
April's Diary is een 3D-puzzelspel dat een tegel-matching-gameplay toepast. Je begint in elke kamer met een enorme stapel items die op elkaar liggen en April moet elke beurt 3 bijpassende items oppakken om ze van de vloer te verwijderen. Dit vereist enige strategie en vaardigheid.