WIE ZAL JE ZIJN?
Een metavirus heeft KORE geïnfecteerd, de AI van het titanklasse ruimtestation De Arc, waardoor het ArcRunner-protocol gestart wordt. Je bent teruggebracht om het station te doorkruisen, de zonebewakers te verslaan, KORE te vinden en de AI te resetten. Het addertje onder het gras? Elke roboteenheid op De Arc heeft het op je gemunt en jaagt op je om te voorkomen dat je je missie voltooit.
Houd je ogen open voor nieuwe wapens terwijl je je een weg baant door De Arc! Ze kunnen achtergelaten worden door vijanden of eindbazen en kunnen gevonden worden in bevoorradingskisten of als uitdagingsbeloningen. Negeer de minder krachtige wapens niet, ze kunnen een tactisch voordeel hebben!
Als je de schade van je wapens toch wilt verbeteren, gebruik dan permanente nanite-upgrades en augmentaties om meerdere wapens uit te rusten of wapenmodificaties aan te brengen!
Maak gebruik van de Autodoc om je personage uit te rusten met krachtige verbeteringen. Je kunt kiezen uit vier augmentaties welke de schade en het effect van je wapen kunnen beïnvloeden, evenals bewegingsvaardigheden en extra wapens toevoegen! Elke augmentatie kan tot wel 5 keer verbeterd worden en elke klasse heeft een eigen reeks augmentaties die specifiek voor het personage zijn! Spoedig zal niks je tegen kunnen houden.
Om de KORE te bereiken en de AI te verslaan moet je je eerst een weg banen door De Arc! Vecht je een weg door de vier hoofdzones met elk ongeveer zeven willekeurig gegenereerde levels. Van De stad, de dystopische cyberpunk metropool van de ongelukkigen, tot Eden Heights, het sierlijke gebied van de rijken. Omdat de lay-out van elk level volledig willekeurig is, kunnen ze niet alleen sectoren van verschillende spelmodi bevatten, maar mogelijk kom je ook wel terecht in een Uitdagingskrat-sector!