KONAMI begint de viering van zijn 50-jarig bestaan met dit eerste deel van de Anniversary Collection-reeks, met daarin de grote Konami klassiekers!
Deze verzameling bevat acht arcademeesterwerken uit de jaren 80, van Nemesis tot Haunted Castle, maar ook een gratis e-book vol nieuwe informatie over de games, zoals interviews met de ontwikkelaars, een kijkje achter de schermen en schetsen en ontwerpen die nooit eerder openbaar zijn gemaakt!
Voor het eerst ondersteunen deze klassieke games opslaan tijdens het spelen, moeilijkheidsgraden en display-opties die trouwe fans een nieuwe beleving bieden.
De zijwaartsscrollende schietgame waar het allemaal mee begon. Scramble kan worden gezien als de originele game die de makers van de Gradius-reeks inspireerde.
Het enorm populaire eerste deel van de Gradius-reeks, bekend om zijn unieke power-ups en vijanden.
De tweede titel in de Gradius-reeks, die de game naar een hoger plan tilde met zijn verbeterde gameplay en grafische elementen.
De tijdloze schietgame die baanbrekende sprite zooming- en rotatie-effecten introduceerde, die zorgden voor diepte in de grafische weergave.
De arcadeversie van Castlevania, die fans betoverde met zijn spookachtige grafische weergave.
Volgens velen het hoogtepunt in de Gradius-reeks, gedenkwaardig vanwege de mooie muziek en het fantastische levelontwerp.
De game waarmee veel spelers het shoot'em up-genre leerden kennen, dankzij uitgebreidere moeilijkheidsgraden en een uniek ontwerp.