In de game Arkham Horror: Mother's Embrace ga je op onderzoek uit in een turn-based avontuur dat zich afspeelt in het cult-universum van H.P. Lovecraft. De game is geïnspireerd op het bekroonde bordspel en presenteert een origineel verhaal in de jaren 20 van de Amerikaanse pulpfiction, dat is geschreven door de officiële schrijvers van Fantasy Flight Interactive.
In 1926 wordt een hoogleraar sterrenkunde dood aangetroffen in haar landhuis. Alles duidt erop dat ze het slachtoffer is van een gruwelijke moord. Kies uit 12 van de bekendste hoofdpersonen uit de franchise, elk met unieke vaardigheden, en stel een team speurneuzen samen om de omstandigheden van deze mysterieuze dood te onderzoeken.
Ga op zoek naar aanwijzingen, ondervraag betrokkenen en werk je door negen hoofdstukken van het meeslepende verhaal. Tijdens je onderzoek verken je bekende locaties uit het fantastische universum van H.P. Lovecraft, waaronder Miskatonic University, het Psychatric Asylum van Arkham en de gevaarlijke Bayou.
Kom oog in oog te staan met de horrors van Lovecraft en laat je onderzoekers afdalen in de duistere krochten van hun eigen waanzin en trauma's. Hun standvastigheid en geestelijke gezondheid bepalen het verloop van je onderzoek. Zorg dat je de juiste keuzes maakt en je verstand niet verliest... want de Old Ones komen eraan.