Valess, een jongen die slechts een aalmoes verdient in een gemeenschap van zwervers, ontmoet plots Lock, een zelfstandige golem. Als hij ontdekt dat de leider van een criminele organisatie een enorme premie op zijn hoofd heeft staan, ontvangt Valess zijn eigen golem van Lock en besluit hij met hem mee te gaan op een avontuur in het onbekende, waar talloze premies op hen wachten. Zo begint hun reis van zand en olie, over verschillende continenten!
Naast opwaardeerbare golem-uitrusting zijn er ook Edea-stenen doordrenkt met levenskracht, gespecialiseerde passieve vaardigheden en speciale munitie voor verschillende omstandigheden. Bezoek Bounty Centers om informatie te verkrijgen over actieve criminelen en monsters, inclusief hun beloningen, locaties en speciale kenmerken. Bezoek elke gemeenschap en ontvang zoveel mogelijk premies om roem en fortuin te vergaren!