Het is bijna zes jaar geleden sinds het einde van de Delotiaanse oorlog. Onze eerste oorlog… ons eerste contact met een buitenaards ras. We dachten dat de Delotianen ons kwamen uitroeien. Later ontdekten we dat ze vluchtten voor het echte gevaar. De Delotianen worden al achttien generaties opgejaagd door de Rhaokyns. Alles wat ze ooit hebben gekend is verloren geraakt of vernietigd. De Delotianen reisden via subruimte naar afgelegen gebieden van het heelal om zich te verstoppen voor hun achtervolgers. Het lot bracht ze naar ons. Ze vroegen om hulp. Wij luisterden niet. Maar die oorlog is voorbij. We schrapen de resten van onze vriendschap bij elkaar. De Rhaokyns zijn hen weer op het spoor, en nu hebben ze ons gevonden.