Big Drunk Satanic Massacre is eigenlijk een schietspel met sterke RPG-elementen. De game zelf speelt zich af in de hel, waar de belangrijkste held, Lou, melk moet zien te vinden en de heetste meesteres uit de klauwen van een dikke clown moet redden. De game bestaat uit vier levels / hoofdstukken die verschillende gebieden van de hel vertegenwoordigen, zoals het helse Big Wac-fastfoodcafé, Skeleton Slums en de Wallen. Het doel achter die levels is om specifieke eindbazen te doden. Elke eindbaas vertegenwoordigt een uniek meertrapsgevecht en is behoorlijk uitdagend.
De speler moet kiezen tussen zes wapens en één magische vaardigheid. Het belangrijkste kenmerk van de game is dat Lou wordt genezen door melk. Hoe meer hij drinkt, hoe meer zijn bloedmelk stijgt, wat redelijk goed voor hem is. Als gevolg hiervan kunnen er negatieve of positieve effecten zijn.
Heb je je ooit afgevraagd hoe het is om de zoon van Satan te zijn? Niets bijzonders ... Ontketende lust, chronisch alcoholisme en roekeloos fotograferen - de gebruikelijke routine.
Red de hel! Wacht, wat? Yup, dat klopt - hel! Het is niet de plaats die het vroeger was - de hel is bezeten. Bezeten door het meest gemene donkere afschuwelijke kwaad dat de wereld heeft gekend: mensen. Ze hebben van je dierbare thuisland een gekkenhuis gemaakt en alleen jij kunt ze stoppen! Wat zit er voor jou in? Spectaculaire locaties, gevechten met epische eindbazen en een mooie mix van pijn en onzin.