Baba Is You is een puzzelgame waarin je de spelregels kunt veranderen. In elk level worden de regels weergegeven als blokken die je kunt veranderen. Als je de regels manipuleert, kun je veranderen hoe het level werkt. Dat leidt vaak tot verrassende en leuke uitkomsten!