Er wacht je een surrealistische, genadeloze wereld van zwart, wit en rood wanneer je het opneemt tegen de leegte van Back Again, een hardcore 3D-platformspel in meeslepend firstperson-perspectief. De enige manier om deze leegte te ontsnappen is door zwevende platforms over te steken die in steeds moeilijkere opstellingen staan. Obstakels bewegen in bepaalde patronen over en rond de platforms, waardoor je goed moet opletten hoe ze bewegen om te vermijden dat je ervan af wordt gestoten of midden in de lucht blijft hangen. Overal om je heen staan mannequins die soms zelf over de platforms lopen of je gewoon observeren. Misschien hebben ze wel aanwijzingen over de puzzels die je moet oplossen, of misschien zijn ze net als jij. Ze bieden hoe dan ook weinig soelaas.
Back Again is een onheilspellend verhaal met een minimalistisch plot en een verontrustende sfeer dat je skills op de proef stelt, je doet twijfelen aan alles en je beloont voor je doorzettingsvermogen, met een unieke en steeds veranderende soundtrack die past bij de sfeer. Probeer elk level opnieuw zo vaak als nodig is om het verhaal uit te spelen en als je eenmaal genoeg vertrouwen hebt opgebouwd, kun je in Survival Mode proberen de hele game in één poging uit te spelen!