Bahnsen Knights
1986, Tornado Alley in de VS… Ga undercover als Boulder, een agent die een beruchte sekte genaamd de Bahnsen Knights infiltreert. Terwijl je onderzoek doet naar de verdwijning van een collega-agent en tevens goede vriend, kom je oog in oog te staan met occultisten, stormen van Bijbelse proporties en een raadselachtige prediker die voorheen autoverkoper was.
Jij bent Boulder, een undercoveragent in een wereld van religieus fanatisme, allesvernietigende tornado's en Ford Sierra's. Je hebt de opdracht gekregen om te infiltreren in de Bahnsen Knights, een dodelijke, autominnende sekte met een raadselachtige leider. In deze duistere, gevaarlijke wereld is het zaak om alert te blijven en te overleven, zodat je het mysterie achter de verdwijning van een oude vriend kunt ontrafelen.
De Bahnsen Knights zijn de snelste sekte van het land. Ze worden gedreven door religieus fanatisme en bewegen zich voort in ronkende Sierra's om de akelige wil van hun charismatische leider Toni te doen. Wat willen ze bereiken? Waarom doen ze aan 'route-uitdrijvingen' en wat bazelen ze nou toch allemaal over 'wonderen op de weg'? En een al even groot mysterie: waarom houden ze paranormaal onderzoeker Lou Hill gevangen in een kofferbak?
Toni, de leider van de Bahnsen Knights, is een voormalige autoverkoper die predikt dat de hel zich niet onder, maar boven ons bevindt. Hij werd onderzocht door agent Cupra, een van je oudste vrienden bij het bureau, maar die is opeens spoorloos verdwenen. Heeft Toni daar iets mee te maken?
Na tig dienstjaren als agent dacht je dat je zo'n beetje alles wel had meegemaakt, maar dit is een opdracht van een heel ander kaliber. Het heeft iets persoonlijks, iets duisters… Het jaagt je de stuipen op het lijf. Lukt het je om het hoofd lang genoeg koel te houden om te achterhalen wat er met Cupra is gebeurd en Toni en de Bahnsen Knights voor eens en altijd te stoppen? Om elke hoek en in elk gesprek schuilt gevaar. Het is een kwestie van overleven.
Bahnsen Knights is een op zichzelf staande ervaring, de derde in een reeks interactieve Pixel Pulps-avonturen. Pixel Pulps zijn het geesteskind van schrijver Nico Saraintaris en illustrator Fernando Martinez Ruppel, die uitzonderlijke verhalen en prachtige illustraties samenbrengen en daarvoor inspiratie putten uit pulpfictie medio twintigste eeuw en computergraphics uit de jaren 80. Het eerste volume in de reeks bestaat uit drie games: Mothmen 1966, Varney Lake en Bahnsen Knights.
Bahnsen Knights is, zoals alle Pixel Pulps, gemaakt voor liefhebbers van goede verhalen.