Bamboo Retro Run is een boeiend 2D pixelartspel dat zich afspeelt in een bamboebos. De speler moet eindeloos rennen en de naderende monsters trotseren, die hij moet uitschakelen door op ze te springen of ze neer te slaan. De moeilijkheidsgraad en snelheid van het spel nemen toe naarmate je vordert, wat de uitdaging nog groter maakt. In retrostijl gebruikt de speler een vintage console-interface met zichtbare knoppen die de gameplay-besturing nabootsen. Hoe ver kun je komen? Wat is de hoogste score die je kunt halen?