Roguelike-elementen - Permadeath, cryptische kerker en geen begeleiding
Ga alleen op avontuur in de kerker of vorm een team van 4 spelers in coöperatieve multiplayer: split-screen, lokale draadloze verbinding of online met Crossplay!
Barony is een eerbetoon aan RPG-klassiekers zoals Ultima Underworld, System Shock en Daggerfall, gemaakt door fans van de klassiekers.
Hamlet is de grootste kleine stad in het rijk. Tenminste, dat was het tot de gruwelijke Baron Herx verscheen en het hele gebied claimde als zijn baronie. Hij heeft de inwoners van Hamlet tot slaaf gemaakt en is nu een afschuwelijke ondode lich. De hele stad zit al tientallen jaren gevangen in zijn enorme kerker en nu is het aan een enkele held of een groep avonturiers om hem te confronteren in zijn helse schuilplaats en hem voorgoed te vernietigen. Of je zult sterven in de kerker of opstaan tot overwinning tegen de Baron en zijn demonische volgelingen is uiteindelijk aan jou. Wat heeft Baron Herx gevonden in Hamlet en zal het doden van hem genoeg zijn?