Bastion is een actie-RPG-ervaring die verhaalvertelling in games opnieuw definieert, met een alerte verteller die reageert op elke actie die je maakt. Verken meer dan 40 weelderige, met de hand geschilderde omgevingen terwijl je de geheimen van de Calamity verkent, een surrealistische ramp die de wereld in stukken brak. Gebruik een gigantisch arsenaal aan upgradebare wapens en vecht tegen wilde beesten die zich aan hun nieuwe leefomgeving hebben aangepast. Voltooi de verhaallijn om de New Game Plus-stand vrij te spelen en verder te gaan met je reis!