Er is een kwade vloek genaamd 'het Wonder' uitgesproken over het land Cvstodia en al zijn inwoners.
Verken een non-lineaire wereld: Overwin angstaanjagende vijanden en dodelijke vallen terwijl je door verschillende landschappen reist op zoek naar verlossing in de donkere, gotische wereld Cvstodia.
Brute gevechten: Gebruik de macht van Mea Culpa, een zwaard ontstaan uit schuld, om je vijanden af te slachten. Verwerf verwoestende nieuwe combo’s en speciale moves terwijl je alles op je pad vernietigt.
Pas je statistieken aan: Ontdek en gebruik relieken, rozenkransen, gebeden en zwaardharten om jezelf nieuwe vaardigheden en betere statistieken te geven die je nodig hebt om te overleven. Experimenteer met verschillende combinaties die passen bij je speelstijl.
Epische eindbaasgevechten: Horden gigantische, verwrongen wezens staan tussen jou en je doel in. Leer hoe ze bewegen, overleef hun verwoestende aanvallen en kom zegevierend uit de strijd.
Onthul de mysteriën van Cvstodia: De wereld is vol gekwelde zielen. Sommigen bieden je hulp, sommigen willen er iets voor terug. Onthul de verhalen en het lot van deze gekwelde figuren om beloningen en een dieper inzicht te krijgen in de duistere wereld waarin je je bevindt.