Het zijwaartsscrollende/van bovenaf bekeken actie-avontuur keert terug met een gloednieuw vervolg op Blaster Master Zero!
Beleef het nog onvertelde verhaal van Jason en Eve, die in hun nieuwe gevechtstank "GAIA-SOPHIA" door de ruimte reizen.
Het verhaal in Blaster Master Zero 2 begint een paar maanden na de gebeurtenissen in de eerste game (die op 9 maart 2017 werd uitgebracht), waar de hoofdpersoon, Jason, de aarde redt van mutanten. Eve is besmet geraakt met mutantencellen, die zich langzaam maar zeker in haar lichaam verspreiden. Jason, Eve en Fred gaan aan boord van de G-SOPHIA en gaan op een intergalactische reis naar Sophia, de thuisplaneet van Eve, om daar een remedie tegen de mutanteninfectie te zoeken.
Het Gaia-systeem zet de energie die wordt opgewekt door het vallen van grote hoogte of het oplopen van schade om in SP.
Jason heeft een nieuw trucje achter de hand! In levels die je van bovenaf bekijkt, kan Jason een BLAST COUNTER activeren op het moment dat een vijand aanvalt. Daarmee kan hij een krachtige tegenaanval ontketenen.
De Blaster Master Zero-serie werd gemaakt nadat Inti Creates de licentie voor de originele Blaster Master-game voor de NES van Sunsoft heeft gekregen.