Rayne is een dhampir, een onnatuurlijke combinatie van vampier en mens. Dankzij haar gecombineerde genetische opmaak heeft ze de krachten van een vampier en hogere weerstand tegen zonlight en water, maar lijdt ze aan de bloeddorst van een vampier. Ze heeft al ontelbaar veel demonische en menselijke monsters verslagen, maar moet nu haar meest persoonlijke strijd ooit voeren. Rayne moet namelijk haar eigen familie een kopje kleiner maken. Haar broers en zussen hebben zich verenigd en gezworen om de wil van hun vader uit te voeren: een nieuw tijdperk van overheersing door vampiers inluiden waarin mensen als vee worden behandeld.
BloodRayne is terug met nieuwe acrobatische bewegingen, glijden, razendsnelle zwaard- en schietgevechten en fatale afrekeningsmoves. Gebruik Raynes dhampirkrachten zoals tijdvertraging en het uitgebreide combosysteem om punten te verzamelen in dit brute en bevredigende vervolg van de toonaangevende reeks.