Bloodless is een retro-gestileerd actie-avontuur met counter-based, niet-dodelijke gevechten die zich afspelen in de atmosferische landen van Bakugawa. Help ronin Tomoe de geesten uit haar verleden te confronteren en een einde te maken aan de gewelddadige heerschappij van Shogun Akechi, haar voormalig meester.
Unieke niet-dodelijke gevechten: Tomoe heeft gezworen niemand meer te doden en in plaats daarvan haar vijanden te ontwapenen. Gebruik een combinatie van counters en ontwapenende ki-aanvallen om het leger van de shogun te verslaan.
Diepte en aanpassing: vind je eigen vechtstijl door speciale ki-technieken te gebruiken die unieke combo's mogelijk maken, naast verbeteringen uit relieken en kruideninfusies die je in het land Bakugawa vindt.
Opzienbarende omgevingen: onderzoek de heilige natuur en slechtbehandelde districten van Bakugawa, waar de samenleving onder een gewelddadig en corrupt militair regime leeft, geïsoleerd van de wereld en gebroken door de verschrikkingen van voorbije oorlogen.
Emotioneel verhaal: ook al is ze een lafaard en deserteur in de ogen van haar eigen volk, toch keert ronin Tomoe terug naar haar voormalig land nadat ze al het bloed heeft aanschouwd dat een zwaard kan vergieten, hopende de hoop en moed aan te wakkeren die Bakugawa nodig heeft om terug te vechten tegen de gewelddadige politieke methoden.