Geboren uit liefde voor de traditionele computerrollenspel, biedt Broken Roads aan spelers een rijke en aantrekkelijke verhaal waar spelers zich een weg banen door een toekomstige desolate Australië. Samen met een mix van traditionele en nieuwe roleplaying elementen, bovenop een klassenloze systeem dat je bijna eindeloze opties aan karakterontwikkelingen geeft, presenteert Broken Roads aan spelers een originele moraliteitssysteem: Het Morale Kompas. Dit originele ontwerp toont hoe dialoogopties en missiekeuzes beïnvloeden en beïnvloed worden door de filosofische neigingen van de hoofdpersonage.