Brotato is een top-down, roguelite arenashooter waarin je speelt als een aardappel die tot wel 6 wapens tegelijk kan gebruiken om horden aliens te verjagen. Kies uit een brede selectie eigenschappen en voorwerpen om zo unieke builds te maken en te overleven tot er hulp komt.
Een ruimteschip van Potato World stort neer op een buitenaardse planeet. De enige overlevende: Brotato, de enige aardappel die 6 wapens tegelijk kan hanteren. Terwijl hij er op wacht om gered te worden door zijn vrienden moet Brotato overleven in deze vijandige omgeving.