De vrouw van Peter Taylor is dood.
Op een dag besluit hij op vakantie te gaan naar het buitenland. Hij komt aan in een klein, rustig kuststadje waar weinig toeristen komen en iedereen elkaar kent. Pas als hij merkt dat er mensen vermist raken en alle tekenen wijzen op een donker, mysterieus eiland in zee, besluit hij samen met de lokale journaliste Michelle en de doodsbange maar avontuurlijke ober Glenn op onderzoek uit te gaan.
Welke geheimen heeft het eiland? Wat verbergt de lokale bevolking? En wat veroorzaakt die bloedstollende kreten die in het holst van de nacht van dat mysterieuze eiland lijken te komen?