Twintig jaar geleden wonnen de superschurken.
Sindsdien hebben ze een dystopische stad opgebouwd waar je geen superkrachten mag ontwikkelen. Niemand kon ze tegengehouden, tot nu dan. Capes is een strategisch spel met superhelden waarin je beurtelings een team helden opbouwt en vecht om de stad terug veroveren. Tijdens verschillende campagnes en patrouilles kies je of je verder wilt gaan in het verhaal of dat je zijmissies wilt doen en meer helden vrij wilt spelen, vaardigheidspunten wilt verdienen, uitdagingen wilt aangaan en meer over het leven van je helden wilt ontdekken.
Huur nieuwe helden in met unieke krachten en talenten. Alle helden hebben hun eigen speelwijze en eigen manier waarop je hun krachten en talenten moet gebruiken. Terwijl je de unieke speelstijl van je helden ontdekt, bouw je hun kracht in de strijd op en kunnen ze hun persoonlijke, grensverleggende ultieme krachten gebruiken.
Elke beurt moet je met je held je strategische vaardigheden testen. Teamsamenstellingen en posities zijn belangrijk en je ontgrendelt nieuwe manieren om vijanden en superschurken te bevechten. Bij gevechten in Capes gaat het niet om aantallen of je ergens verstoppen. Ondanks je kracht blijf je altijd kwetsbaar. Je keuzes maken het verschil tussen winnen of verliezen.
Kies 4 helden die moeten samenwerken tijdens een missie. Elke held krijgt een unieke teamvaardigheid van een van de bondgenoten. Hierdoor kunnen ze samenwerken en van elkaars krachten profiteren.