In Cat Souls kruip je in de rol van Ruby, een blije kat met een vreemde vaardigheid. Net als andere katten heeft Ruby meer dan één leven, maar niet alle katten kunnen hun vorige zielen gebruiken.
Ruby en haar maatje gingen op avontuur en vonden de mystieke Zandloper precies op tijd! Helaas vormde het einde van dat avontuur het begin van een nieuw avontuur.
Vijanden verschenen uit het niets en onze helden sloegen op de vlucht, maar... alleen Ruby wist te ontsnappen. Ze heeft nog 7 levens over! Ga op pad om je maatje te redden en de Zandloper des Tijds terug te krijgen.